Nettisivujen sisältösuunnittelu pienet sivut

Kirjoitin blogiin juttusarjan pienten perusnettisivujen sisältösuunnittelusta: miten lähdetään liikkeelle ja mitä sivuilla voisi olla?

Nettisivujen tärkein tehtävä on olla olemassa, löydettävissä ja että ainakin yhteystiedot löytyvät. Lisäksi on tärkeää miettiä omia nettisivujen käyttäjiä. Kuka niitä käyttää? Mitä sisältöä sivuilla pitää käyttäjille olla? Miten sivustolla navigoidaan? Mitä klikataan ja miten käyttäjän halutaan toimivan? Mitä me tarjoamme asiakkaille ja miten heidät saadaan pysymään sivuilla, tilaamaan, tulemaan uudelleen ja ottamaan yhteyttä? Klikkaa ja lue lisää seuraavista linkeistä.

Pieniltä sivuilta löytyy yleensä ainakin nämä sivut

Lisäksi voi olla esimerkiksi

Pienet perussivut voivat olla tehokas kanava tavoittaa asiakkaat, kun suunnittelee ne alusta alkaen asiakaslähtöisiksi. Sisältö ja ns. orgaaninen näkyvyys on hakukoneissa tärkeää. Aito ja asiantunteva sisältö toimii, joten aluksi voi lähteä liikkeelle pienellä budjetilla.

Tässä vaiheessa tehty hyvä pohjatyö helpottaa jatkossa yrityksen myyntiä, markkinointia ja toimintaa. Eli kun työvälineet on kunnossa, on helpompi edetä ja keskittyä omaan ydintoimintaan. Nettisivuja ja muuta näkyvyyttä on hyvä sitten jatkokehittää ja päivittää.

Toivottavasti saat näistä jutuista vinkkejä omien nettisivujesi sisältöjen suunnitteluun. Ota yhteyttä ja jutellaan lisää!