Nykyaikaiset verkkosivut tekevät ympäri vuorokauden 24/7 yrityksen myyntiä, markkinointia ja viestintää. Lisäksi ne ovat tärkeä osa sosiaalista mediaa ja digimarkkinointia. Tehdään yrityksellesi tehokkaat nettisivut!
Verkkosivut
Räätälöidyt sivustot
UI/UX
Visuaalinen suunnittelu (Figma)
Digituotanto
Hakukoneoptimointi
Digimarkkinointi
WordPressillä on hyvä hinta-laatusuhde
Suunnittelen ja toteutan verkkosivuja alusta loppuun useimmiten WordPress-järjestelmälle. WordPress on suosituin verkkoalusta maailmassa. Se sopii alkavalle yritykselle mainiosti, koska sivustoa voi jatkossa laajentaa tarpeen mukaan. Lisäksi minulla on kokemusta muistakin julkaisujärjestelmistä.
WordPress-sivut pyrin toteuttamaan mahdollisimman yksinkertaisesti, jotta päivitykset ja ylläpito ovat sujuvia. Olen tehnyt WordPress-sivuja vuodesta 2010, joten WordPressistä on paljon kokemusta. Minulla on myös osaamista ja tietoa erilaisista lisäosista, rajapinnoista ja integraatioista, joilla sivuille saadaan lisätoimintoja. WordPress on räätälöitävissä tarpeen mukaan. Julkaisujärjestelmä on kehittynyt hyvin vuosien varrella ja siinä on edelleen hyvä hinta-laatusuhde.
Puuttuuko sinulta logo?
Paras työjärjestys nettisivuprojektille on, jos yrityksen brändi-ilme on suunniteltu ensin. Nettisivut on helpompi suunnitella, kun logo, värit ja typografia on mietitty. Brändäys auttaa myös yrityksen kokonaistilanteen selkiyttämisessä eli mitä, miten ja miksi myydään ja markkinoidaan. Tämä pohjatyö kannattaa tehdä.
Lue lisää brändäyksestäPaljonko verkkosivut maksavat?
WordPress on ilmainen Open Source -pohjainen julkaisujärjestelmä. Verkkosivujesi domain, webhotelli ja sähköpostitilit ovat maksullisia. Vaikka itse järjestelmä on ilmainen, älä tingi webhotellista. Palvelin on hyvä olla luotettavalla, nopealla ja tuetulla palveluntarjoajalla, jolla on tietoturva kunnossa. Teet suoraan sopimuksen webhotellin kanssa, jotta verkkosivut ovat yrityksesi hallinnassa, joten webhotellin hinta ei kuulu tarjoukseeni.
Cinnamon Graphicsin tarjoama hinta sisältää työn suunnittelun ja toteutuksen eli tekemäni työn. Lisäksi sisällön laajuus ja monimuotoisuus vaikuttavat hintaan. Sivuille voi tulla maksullisia lisäosia, joista sovitaan erikseen. Jokainen nettisivutyö on erilainen.
Sivujen tuotantoaika vaihtelee paljon asiakkaan valmiuksista riippuen. Yleensä hyvä pohjatyö nopeuttaa sivujen valmistumista. Asiakas voi esim. tuottaa itse tekstiä ja ottaa kuvia ja videoita kännykällä, jossa on hyvä kamera. Tai voidaan sopia valokuvaus valokuvaajan kanssa tai hakea verkostosta muita tekijöitä tarpeen mukaan.
Nettisivujen lisäksi voin tehdä WooCommerce-kaupan tai auttaa jonkun muun verkkokauppa-alustan käyttöönotossa ja sisällönsyötössä esim. Shopify. Ota siis yhteyttä, jutellaan ja kirjoitan sinulle tarjouksen. On aina helpompi ensin käydä toiveet ja ajatukset läpi, jotta työ saa tarvittavat raamit ja hinta on helpompi laskea.
Hintahaitari perusnettisivuille vaihtelee yleensä luokassa 2000€ – 5000€ + alv.
Ota yhteyttä ja kysy tarjous!
Nettisivujen hinta muodostuu usein näistä
- Nykytilanteen kartoitus, ideointi ja tavoitteet
- Luova suunnittelu
- Domain ja webhotelli sis. sähköpostit (asiakas tekee oman sopimuksen suoraan palveluntarjoajalta)
- Julkaisujärjestelmä
- Teema ja tarvittavat lisäosat
- Työmäärä sis. mm. design, asennus, tekniikka, koodaus- ja tuotanto
- Skaalautuvuus eri laitteilla
- Sisällön laajuus
- Tekstit, kieliversiot ja käännökset
- Valikot ja sivurakenne
- Kuvitukset ja grafiikat
- Valokuvat ja videot
- Lähtötason hakukoneoptimointi, kuvat, tekstit ja metatiedot
- Evästebanneri
- Tietosuojaseloste
- Analytiikkakoodi ja aloitustoimenpiteet
- Google Search Console -linkitys
- Sosiaalisen median linkitys
- Julkaisu ja lopputestaus
Kysy tarjous!
Tuntuuko, että voisit tehdä yhteistyötä kanssani? Avullani pääset hyvin alkuun yrityksesi markkinoinnissa tai brändisi myynnillisessä kehittämisessä. Juttelen mielelläni ihan ilmaiseksi, annan tietoa verkkosivuasioista ja voin suositella sopivia yrityksiä. Ota rohkeasti yhteyttä!
Kysy tarjous suoraan sähköpostilla: info@cinnamon.fi
Kerro ainakin nämä tiedot:
- Nimi ja puhelinnumero
- Yrityksen nimi
- Millaisesta työstä kysyt tarjousta? Esim. uudet verkkosivut, vanhojen sivujen uudistaminen (nettisivujen osoite), uusi brändi-ilme jne.
- Työn laajuus? Esim. verkkosivuille tulee noin 10 sivua; logo pienellä budjetilla; brändäys, johon halutaan verkkosivut ja ohjeisto; pohjat markkinointiin jne.
- Muut tiedot tai kysymykset. Voit liittää myös valokuvia tai kertoa toiveitasi ja ajatuksiasi.
- Jos et vielä tiedä tai osaa sanoa mitä tarvitset, jätä rohkeasti soittopyyntö tai soita heti. Voin kysyä tarkempia tietoja, jonka pohjalta tarjous on helpompi laatia.
Voit täyttää tämän taustatietolomakkeen (Google Forms), jossa voit kertoa nykyisestä tilanteestasi ja osaamisestasi nettisivujen kanssa. Siirry lomakkeeseen >
Taustaa ja huomioitavaa
Mitä teen
Nettisivujen ulkoasuja olen suunnitellut jo noin 25 vuotta ja olen ollut mukana monissa verkkosivuprojekteissa vuosien varrella. On ollut mielenkiintoista seurata tekniikan kehittymistä, mutta aina pitää opetella uutta ja katsoa tulevaan.
Teen itse myös niin sanottua digituotantoa, joka tarkoittaa nettisivujen päivitystä, sisällönsyöttöä ja muita teknisiä tai visuaalisia muutoksia nettisivuilla. Osaan html ja css -koodausta. Teen tarvittaessa digimarkkinointia yhteistyössä asiakkaan kanssa eri kanavissa. Käytän vaativissa teknisissä asioissa ja erikoisratkaisuissa apuna verkostoni ammattikoodareita tai asiantuntijoita tarpeen mukaan. Kaikkeen löytyy ratkaisu.
Mitä en tee, mutta minun kauttani löytyy yhteistyökumppaneita
Huomaa, että palveluni eivät sisällä täyden palvelun digimarkkinointipalveluja ts. en tee ajan kanssa tapahtuvaa hakukone- tai konversio-optimointia, analytiikkaraportteja tai sellaista työtä, joka kuuluu yrityksen sisäisille markkinointi- ja myyntihenkilöille tai yrityksen johdolle tai digimarkkinointitoimistolle. Toki autan ja tuen omalla osaamisellani. Minulla on verkostossani ammattilaisia, joita voin suositella. Kysy tästä lisätietoa! Tai lue lisää digimarkkinoinnista >
Tuki nettisivuasiakkaille
Kun nettisivut ovat valmistuneet, niitä pitää huoltaa ja jatkokehittää. Voimme sopia teknisistä päivityksistä ja tarkistuksista säännöllisesti tai tarpeen mukaan. Yleensä WordPressiin tulee isommat päivitykset pari kertaa vuodessa. Hyvään webhotelliin saa nykyisin myös automaattiset päivitykset. Autan ja tuen asiakkaitani sisältöjen viilaamisessa ja sivujen kehittämisessä myös jatkossa. Minulle voi aina soittaa tai laittaa viestiä.