Tuotebrändäys ja pakkaussuunnittelu

Brändäys ja pakkaus tekevät tuotteesta houkuttelevan. Onko sinulla tuote tai palvelu, jonka haluaisit myyvempään muotoon?

  • Tuotteen brändi-ilme
  • Yhtenäinen tuoteperhe
  • Pakkaussuunnittelu
  • Konseptisuunnittelu
  • Myymälämateriaalit
  • Messuosastot
pakkaussuunnittelu ja tuotekonsepti

Tuotteelle luodaan visuaalinen ilme, joka voi sisältää esim.

  • tuotemerkki tai tuotelogo
  • brändi-ilme, tyyli, värimaailma, typografia, valokuvien tyyli
  • tuotetarrat tai -etiketit
  • tuotepakkaukset
  • esitteet, manuaalit
  • esittely- tai lanseerausmateriaalit esim. roll-upit, esitysgrafiikat
  • sosiaalisen median, mainoskampanjan ja digimarkkinoinnin toteutus
  • ilmoitukset ja muut mainokset
  • mainostelineet, display ja muut myynninedistämismateriaalit
  • verkkosivut tai landingsivu

Suunnittelun hinta vaihtelee paljon riippuen millaisesta tuotteesta ja pakkauksesta on kyse sekä paljonko markkinointiin tehdään materiaaleja. Vaatiiko paljon ideoita, toiminnallisuuden kehittämistä, erilaisia versioita, paljon pientä sisältöä ja hiomista? Vai onko sinulla selvät suunnitelmat, johon tarvitset graafisen ilmeen ja teknisen toteutuksen? Jos kyse on tuotesarjasta, ensimmäisen pakkauksen hiomiseen voi mennä aikaa, mutta seuraava on nopea toteuttaa sen pohjalta.

Huom! Voin olla mukana alusta lähtien myös tuotemuotoilussa, jos haetaan uusia ideoita. Lisäksi graafikkoa kannattaa käyttää, jos haetaan erilaisia tyyli-ideoita. Tämä tarkoittaa sitä, että haetaan kohderyhmälle sopiva ilme esim. rustiikkinen ja maalaisromanttinen, tekninen ja minimalistinen tai vaikka nuorille mietitty brändi-ilme. Pakkaus mietitään aina painon kanssa yhteistyössä.

Kerro tuotteestasi ja kysy lisää!

Tiesitkö, että pakkauksella on monta käytännöllistä tarkoitusta?

  • Pakkaus suojaa tuotetta kuljetuksen ja myynnin aikana.
  • Tuotteeseen kuuluvat ohjeet ja lisäosat ovat samassa paketissa.
  • Lakisääteinen tieto on helposti näkyvissä.
  • Pakkaus on helppokäyttöinen ja kätevä.
  • Tuote on helppo myydä ja markkinoida.

Perunoille suunnittelemiani pusseja.

Esimerkki Mehux-tuotekonseptin ja brändi-ilmeen suunnittelusta

Huom! Tämä on oma kuvitteellinen tuotebrändäys malliksi.

Tavoitteet: Tuotesarja haluttiin helposti muuntuvaksi eri mehuille esim. myöhemmin voisi tulla mango-, tropiikki- tai marjamehut. Yleisilme voisi olla selkeän graafinen, jopa hieman retro, värikäs ja iloinen. Mehupullon muoto jäljittelee vanhanaikaista savipullon muotoa. Pullo on kierrätettävä ja uudelleenkäytettävä vaikka simapullona. Mehua ei ole makeutettu, joten kohderyhmä on aikuiset kuluttajat.

Tuotesarjalle ideoitiin ja suunniteltiin
– logot
– grafiikat
– värit
– fontit
– kuvatyylit
– mehupullon muoto ja ulkoasu

VINKKI! Digitaalisen palvelun tai tuotteen voi myös ”paketoida” visuaalisesti esim. lahjakortteja, koulutuspaketteja tai lippuja tapahtumiin voi kuvittaa monella tavalla.