Siirry sisältöön
Cinnamon Graphics
  • Etusivu
  • Palvelut
    • Logot ja yritysilmeet
    • Nettisivujen suunnittelu ja toteutus
    • Materiaalit markkinointiin
    • Digimarkkinointi
    • Tuotebrändäys ja pakkaussuunnittelu
    • Kuvitustyöt
    • Kysy tarjous
  • Työt
  • Blogi
    • Uutiset
  • Kuosisuunnittelu
  • UKK
  • Yhteystiedot ja tausta
  • In English

Voiko yritysilme olla liian hieno?

3.1.202425.5.2020

Joskus kuulee sellaista mielipidettä, että yritys ei halua mitään hienoa. ”Eikä me tarvita mitään brändiä!” Voiko siis hieno yritysilme olla huono asia yritykselle?

Täällä seudulla pohjoisempana tavalliset ihmiset eivät halua hienostella. Ei haluta esittää mitään eikä tarvitse näyttää kenellekään, että hyvin pärjätään. Monelle tavalliselle yritykselle riittää töitä ilman sen kummempaa logoa tai mainoksia.

Minä taas olen sitä mieltä, että jokainen yritys tarvitsee oman hyvin tehdyn yritysilmeen. Vertaan sitä jopa siivoukseen. Kun toimitilat on puhtaat, siistit ja järjestyksessä, yrityksestä syntyy hyvä vaikutelma ja sinne on kiva palata uudestaan. ”Täällähän on kiva tunnelma ja yritys vaikuttaa luotettavalta.” Eikö myös samalla katsota toimitilan kyltit ja opasteet sekä muut asiat, jotka yrityksessä on esillä? Samoin verkkosivut toimivat nykyisin yrityksen ”sisääntuloaulana” toisin sanoen antavat sen ensimmäisen vaikutelman yrityksestä.

Edes jonkinlainen logo on hyvä olla olemassa. Oli se sitten vaikka pölkkykirjaimilla ladottu yrityksen nimi. Siitä asiakkaat tietävät mistä yrityksestä on kysymys ja onko yritys ylipäätään olemassa. Jos ajelet esim. teollisuusalueella, jossa on hallia hallin perään, yrityksen nimi kyltissä helpottaa huomattavasti löytymistä. Vaikka osoite olisi tiedossa, niin voi olla hämmentävää, jos nimeä ei näy missään. Samoin, kun haet netistä yritystä ja päädyt suttuiselle ja sekavalle nettisivustolle, niin aika pian siitä jatkaa surffailua selkeämmälle sivustolle. Eli päästään siihen, että selkeä, yhdenmukainen yritysilme auttaa ja palvelee asiakasta jo ennenkuin olet itse ehtinyt sanoa päivää. Samoin jälkeenpäin yritys muistetaan paremmin.

Liian hieno = Vääränlainen yritysilme

Koneurakoitsijalle ei suunnitella samanlaista yritysilmettä kuin pariisilaiselle muotitalolle. Ei tietenkään! Toisin sanoen silloin yritysilme on ihan vääränlainen. Toki olisihan se ainakin kilpailijoista erottuva yritysilme, jos Koneurakointi Virtasen logo olisi kaunolla ja kultaista bling blingiä taustalla. Nimikin voisi olla ranskaa Contrat de machine Virtanen 😄.

Vakavasti puhuen ammattitaitoista graafikkoa kannattaa käyttää logon suunnitteluun. Yritysilmeen suunnittelu aloitetaan aina yrityksen lähtökohdista, tavoitteista ja toimialasta. Jos haluat aikaa kestävän ja selkeän yritysilmeen, niin eikö samalla vaivalla voi teettää kunnollisen? Hyvin suunniteltu yritysilme helpottaa myyntiä ja markkinointia. Eli minun mielestäni jokainen yritys tarvitsee oman oikeanlaisen yritysilmeen.

Otappa yhteyttä, suunnittelen yrityksellesi sopivan yritysilmeen!

Avainsanat brändäys, ilmainen logo, logon suunnittelu, markkinointi, yrittäjä, yritysilme

Uusimmat

  • Hyvää kesää 202524.6.2025
    Tänä kesänä 2025 lomailen heinä-elokuussa. Minuun voi olla yhteydessä syksyn töistä. Ota rohkeasti yhteyttä! ... Lue lisää
  • Vaaleanpunainen väri on suloinen17.1.2025
    Lempeä vaaleanpunainen on söpöjen ja pehmeiden mielikuvien lisäksi paljon muutakin. Se on pienten ja ... Lue lisää
  • Turkoosi ja petrooli ovat sinivihreitä vai miten se oli?20.12.2024
    Kerron tässä jutussa molemmista. Turkoosi ja petrooli ovat sinivihreitä värejä, mutta olen huomannut, että ... Lue lisää
  • Ruskea on maanläheinen ja monisävyinen väri19.11.2024
    Ruskea on murrettu sekoiteväri eli siinä on kaikkia päävärejä. Sitä ei löydy valon väreistä ... Lue lisää
  • Ajatuksia logosta ja brändistä30.9.2024
    Onko logo turhake? Tarvitseeko yritys logoa? Miksi pitää maksaa logon suunnittelusta? Entä jos en ... Lue lisää

aikataulutus brand book brand design brand identity brändi brändi-identiteetti brändikäsikirja brändinrakentaminen brändi strategia brändäys copywriter devaaja digimarkkinointi digimarkkinointitoimisto digitaalinen asiakaspolku digitaalinen markkinointi fontti freelancer graafikko graafinen ohje graafinen suunnittelija hieno logo hyviä logoja ideointi ilmainen logo imago itsensätyöllistäjä kehittäminen kesäloma kieliversiot kiiminki kirjapaino kivijalkakauppa kokemuksia blogin kirjoittamisesta kotisivut kuosisuunnittelu laatu liikemerkki logo logo designer logon suunnittelu logouudistus luova toimisto luova tyyli luova työ mainosteksti mainostoimisto mainostoimisto oulu markkinointi messuosasto messut mielikuva mikroyrittäjä mindfullness myyvä tuote nettisivujen suunnittelu nettisivut ostopolku oulu painotuote pakkaussuunnittelu piirtäminen piparkakkuohje piparkakkuresepti projekti sisustustyyny sisällöntuotanto sisältösuunnittelu sosiaalinen media studiokuvaus taiteellisuus taiteilija tarina tekemistä kesällä tekstisuunnittelija typografia valokuvaus verkkokauppa verkkosivujen suunnittelija verkkosivujen suunnittelu verkkosivut verkosto vinkkejä virheitä saa olla visuaalinen ilme visuaalinen suunnittelija visuaalinen suunnittelu visuaalisuus värikoodi väripaletti värisuunnittelu webdesign webdesigner wordpress yhteistyö yksinyrittäjä yrittäjä yrityksen merkki yrityksen värin valinta yritysilme

Ota yhteyttä

+358 400 799 755

info@cinnamon.fi

Parhaiten tavoittaa ma-pe noin klo 9-16.
La-su suljettu.

Graafinen suunnittelija, Oulu
Brändi-ilme ja logot | Nettisivut |
Digimarkkinointi | Painotyöt |
Pakkaussuunnittelu | Kuosisuunnittelu

  • Etusivu
  • Palvelut digi ja printti
    • Logot ja brändi-ilmeet
    • Nettisivut
    • Materiaalit markkinointiin
    • Digimarkkinointi
    • Pakkaussuunnittelu
    • Kuvitustyöt
    • Tarjouspyyntölomake
  • Portfolio / Työt
  • Blogi
    • Uutiset
  • Kuosisuunnittelu
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Yhteystiedot ja tausta
  • In English

Tietosuojaseloste

© Cinnamon Graphics
Cinnamon Graphics
Hallinnoi evästeitä

Käytämme evästeitä ja muuta tekniikkaa, jotta sivusto toimisi sinulle mahdollisimman hyvin. Evästeiden avulla voimme esimerkiksi muistaa asetuksesi ja ymmärtää, miten käytät sivua. Voit itse päättää, sallitko evästeet. Jos et salli niitä, kaikki sivun toiminnot eivät välttämättä toimi oikein.

Toiminnalliset Aina aktiivinen
Teknisiä tietoja täytyy joskus tallentaa tai käyttää, jotta voimme tarjota sinulle pyytämäsi palvelun. Näitä tietoja tarvitaan myös, jotta viestit kulkevat verkkoyhteyden kautta.
Asetukset
Joskus meidän täytyy tallentaa tietoja laillisista syistä, vaikka et olisi erikseen pyytänyt sitä. Esimerkiksi jotkin asetukset voivat vaatia tämän, jotta sivusto toimii oikein.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Joskus tallennamme tietoja vain tilastojen tekemistä varten. Näitä tietoja ei käytetä henkilöllisyytesi tunnistamiseen.
Markkinointi
Saatamme käyttää evästeitä myös mainontaan. Niiden avulla voimme näyttää sinulle kiinnostavia mainoksia ja seurata, miten käytät tätä tai muita sivustoja.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}