Asiakaspolku osa 4
Jes ostotapahtuma hoidettu onnistuneesti ja asiakas on ollut tyytyväinen. Mitäpä sen jälkeen?
Uusi hankittu asiakas on muuttunut ostavaksi asiakkaaksi ja hänestä on hyvä pitää huolta. On syntynyt luottamus ja asiakas ehkä ostaa jatkossa lisää. Palaavat asiakkaat on paras kohderyhmä ja heille on helpompi kohdentaa jälkimarkkinointia.
Nyt sinulla on tietoa asiakkaastasi. Voit lähettää hänelle sähköpostia, ehdottaa uusia tuotteita, kysyä kuulumisia, pyytää palautetta tai vaikka tarjota kanta-asiakasetuja. Voit kertoa ja viestiä mitä uutta on tulossa tai mitä teille kuuluu. Tietysti vain silloin, jos hän on antanut siihen luvan.
Mieti oman tuotteesi tai palvelusi elinkaarta. Keittiöremonttia tai omakotitaloa ei tehdä joka vuosi eli asiakas saattaa palata takaisin ehkä 15 vuoden kuluttua. Siinä tapauksessa asiakas mielellään suosittelee ja kertoo kokemuksiaan.
Jos sinulla on tuote tai palvelu, joka vaatii huoltoa tai korjaamista, kehitä prosessit niissä kuntoon. Jos olet antanut takuun, pidä lupaukset. Voit aina kehittää toimintaasi ja palvelujasi, jotta pysyt kehityksen matkassa.
Asiakassuhteen ylläpito on jatkuvaa työtä ja parhaimmillaan luot uskollisen ryhmän ympärillesi, mikä helpottaa myyntiä ja rakentaa brändiä.