fbpx

Tule mukaan uuteen vuoteen 2020!

Uusi vuosikymmen alkoi ja odotettavissa on taas mielenkiintoiset ajat. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan? En yritä ennustaa, mutta joitakin asioita voisi tuoda esiin, mitä kannattaisi tehdä yrityksen kasvua, myyntiä ja markkinointia ajatellen.

Myyntipolku ja muut prosessit toimiviksi

Ihan ensimmäisenä yrityksen sisäiset prosessit ja koko palveluketju olisi hyvä laittaa kuntoon. Hieno yritysilme tai muukaan ulkoinen näkyvyys ei pelasta, jos toiminnot eivät ole kunnossa tai palvelu takkuaa. Avuksi voi ottaa esim. palvelumuotoilun keinot tai nykyaikaisen CRM-järjestelmän. Joskus pienilläkin asioilla on iso vaikutus. Lisäksi yrityksen ympäristöystävällisyys ja kestävä kehitys ovat tärkeitä.

Yritysilme digikuntoon – brändi tunnetuksi

Logo ja yrityksen perustyökalut markkinointiin täytyy olla digitaalisessa muodossa. Jokainen yritys näkyy ensimmäisenä netin kautta ja yrityksellä pitää olla siellä toimiva logo ja ikoni sosiaalisen median profiilikuviin. Kunnollinen brändiohjeistus helpottaa markkinointia. Kauttaaltaan linjassa oleva yritysilme on helppo tuntea ja muistaa.

Nettisivut ajan tasalle

Viime vuosina nettisivut ovat harpanneet pitkiä loikkia sekä ulkoasultaan, tekniikaltaan ja toiminnaltaan. Aktiivisuus lisää myyntiä ja nykyaikaiset nettisivut tuovat asiakkaita. Hakukoneoptimointi, mittaaminen, sivujen nopeus, konversiot jne. ovat tärkeitä hyvien sisältöjen ja visuaalisen ilmeen lisäksi.

Erotu joukosta ja herätä positiivisia tunteita

Jokaisella yrityksellä on oma tapa tehdä ja ihmiset yrityksen sisällä ovat sen sydän. Muita matkimalla ei jäädä mieleen eikä rakenneta kestävää brändiä. Löydä oma identiteetti ja erotu muista. Se ei enää tarkoita huomion saamista keinolla millä hyvänsä. Asioita voi tehdä hyvällä maulla, tyylikkäästi ja laadukkaasti. Uudistu, käytä mielikuvitusta, ole luova! Muista myös, että olipa yritys millä alalla tahansa, teet ihmiseltä ihmiselle. Se ei muutu tulevaisuudessakaan.

Taso kasvaa ja laatu nousee

Tekijät ovat kasvaneet ja taso on sen mukainen. Kilpailu on kovaa, joten tulevaisuudessa laadukas tekeminen ja hyvät ideat ovat edelleen kysyttyjä. Omalta osaltani opiskelen koko ajan lisää ja pyrin tekemään parhaani ja palvelemaan aina paremmin. Mitä en itse osaa tai pysty tekemään, teen yhteistyössä verkostoni kanssa. Kaikkeen löytyy ratkaisu.

Tulevaisuus on jännää

Mitähän uusi vuosikymmen ehtii tuottaa? Mieti aikaa kymmenen vuotta taaksepäin, jolloin sosiaalinen media ja monet muut asiat olivat vasta alussa. Tulevasta toivon itse, että luonto, ympäristö ja eläimet voisivat paremmin. Oikeasti meidän kaikkien täytyy kääriä hihat ja alkaa tekemään asioille jotain.

Lämmin kiitos vielä kaikille asiakkailleni ja yhteistyökumppaneilleni sekä muille, jotka ovat tämän ”kanelifirman” kanssa olleet tekemisissä viime vuonna.

Oikein hyvää uutta vuotta 2020!

T. Minna ja toimistoapulaiseni Nalle