LogoLogoLogoLogoLogo
  • Koti
  • Palvelut
    • Liikemerkit ja logot
    • Brändi-ilme
    • Nettisivut
    • Pakkaussuunnittelu
    • Taittotyöt
    • Tapahtumat
    • Kuvitukset
    • Kuosit
  • Portfolio
  • Yhteystiedot
    • Info
    • Kysy tarjous
  • Blogi
    • Uutiset
  • Koti
  • Palvelut
    • Liikemerkit ja logot
    • Brändi-ilme
    • Nettisivut
    • Pakkaussuunnittelu
    • Taittotyöt
    • Tapahtumat
    • Kuvitukset
    • Kuosit
  • Portfolio
  • Yhteystiedot
    • Info
    • Kysy tarjous
  • Blogi
    • Uutiset
15.4.2021

Järjestys se olla pitää! – myös yritysilmeen suunnittelussa

Tässä jutussa en enää höpöttele makuasioista enkä yrityksen toimialasta, vaan kerron suunnittelijan näkökulmasta missä järjestyksessä kannattaa edetä. Usein tulee vastaan yrityksiä, joilta puuttuu kunnollinen logo ja graafinen ohje, jolloin nettisivujen uudistamisen lisäksi joudutaan miettimään yrityksen kokonaisilme.

  1. Kerää yhteen kaikki mielikuvat, ideat ja haaveet miltä haluaisit yrityksesi näyttävän. Googlen kuvahaulla sekä myös Pinterestistä löytyy oman alan hakusanoilla satoja käytössä olevia tai kuvapankkien maksullisia malleja. Niistä saa hyvän kattauksen minkä tyylisiä tai millaisia aiheita oman alasi logoissa käytetään. Pahin moka logosuunnittelussa voi tapahtua, jos syntyy samanlainen logo, joka on jollain (kilpailijalla) käytössä. Puhutaan myös kliseistä eli esim. kampaajalla on sakset ja maanviljelijällä traktori. Tämän pohjalta osaat ehkä kertoa toiveesi ja omat ajatuksesi logosta. Mutta luota suunnittelijan ammattitaitoon, usein vähän epämääräinen briiffi on paras.
  2. Ota yhteyttä hyvään graafikkoon puh. 0400799755
  3. Kerro toiveesi ja kysy hintataso tai kerro budjettisi. Graafikon kanssa on hyvä tavata, jotta näette toimiiko kemia tai ajatukset yksiin, mutta puhelinhaastattelukin käy.
  4. Logo tehdään ensimmäisenä. Samalla graafikko suunnittelee värit ja typografian sekä miettii tyylin juuri sinun yrityksellesi.
  5. Kommentoi ehdotuksia ja mieti pari yötä, jos ne tuntuvat ihan erilaisilta kuin odotit. Ole avoin ja ajattele asiaa asiakkaasi kannalta ts. minkä tyylistä ilmettä he odottavat tai millaisissa yrityksissä he haluavat asioida.
  6. Saat käyttöösi graafisen ohjeen (tai laajemmissa töissä brändikäsikirjan), jonka avulla on helppo lähteä viemään myyntiä ja markkinointia eteenpäin.
  7. Liikkeelle voi lähteä nettisivuista, pakkauksista, teippauksista jne. Ajan mittaan graafikon kanssa voi kehittää yritystä ja paras graafikko on sellainen, jonka kanssa voi käydä hyviä keskusteluja monista asioista. Syntyy hyvä kumppanuus.

Otappa yhteyttä!

 

 

Avainsanat:
graafikkograafinen ohjeilmainen logologosuunnittelumainostoimistouusiyritys


Ajankohtaista

  • Rauhallista joulua 21.12.2022
  • Uudet nettisivut valmistumassa 22.11.2022
  • Koulutusta digimarkkinoinnista 8.6.2022
  • Haussa yhteistyökumppaneita verkostoon 6.6.2022
  • Blogi on tauolla 6.4.2022
  • Värikkäät ja erilaiset nettisivut 16.11.2021
  • Kikkailevat nettisivut 3.11.2021
  • Tavalliset nettisivut 21.10.2021
  • Minimalistiset nettisivut 18.10.2021
  • Verkkosivujen tyyli 8.10.2021

Tietosuojaseloste

© Cinnamon Graphics All rights reserved.